oma en opa verwennen

Goedemorgen iedereen,

Deze week werken we nog een rond oma en opa, we tellen af naar het feest.

we maken ook een heerlijk ruikend cadeautje voor onze oma en opa, omie, opie, … Samen maken we de versiering en pakken we het cadeautje in.

Op woensdag 21/11 gaan we zwemmen. Wie gaat er mee? Gelieve gemakkelijke kledij aan te trekken.

Deze week verwelkomen we ook enkele oma’s en opa’s in onze klas. Welke oma/opa wil nog langskomen? Geef het gerust door aan juf Sofia of mezelf.

Hieronder vind je nog enkele sfeerbeelden van vorige week .

Nog een fijne zondag allemaal en tot morgen

Juf Patricia

 

Advertenties

Feest voor oma en opa!

dag iedereen!

de komende 2 weken werken we het thema “hoera voor onze oma en opa” uit!

maar maandag, voor we gaan turnen, luisteren we eerst naar wat N&C mochten beleven bij Julie!

wat doen we zoal verder?

we leren een versje aan: lieve oma en opa, …………………………… πŸ˜‰

we maken een kaartje! voor elk grootouderkoppel 1!!

ook leren we een dansje….spannend want datΒ  laten we dan zien op het grote podium op de dag van het feest…. (briefje volgt nog ivm kledij, we zouden best allemaal “gelijk” gekleed zijn nl een jeans broek en witte t-shirt…)

puzzelen: oma – opa!

portret schilderen met behulp van kaasdoosjes: mijn oma, opa…

we vertellen over onze grootouders…

het zou leuk zijn mochten de kindjes een foto van hun grootouders mee brengen, zodat we deze op het prikbord kunnen hangen….AUB met de naam van jullie kleuter, en ook hoe zij hun aanspreken (oma, opa, mΓ©mΓ©, pΓ©pΓ©, mamy, papie, ……) zo kunnen ze allemaal iets vertellen over hun grootouders…

dan ook nog een vraag, briefje volgt…. zouden er grootouders zijn die iets in ons klasje willen komen doen…? die een hobby hebben en ons willen laten zien? of gewoon iets leuks willen met ons maken, doen, …? dit zou pas dan vanaf volgende week kunnen doorgaan, als alle werkjes kaar zijn πŸ˜‰

luisteren naar verhaaltjes…

zwemmen is op 21.11…………..

het worden een paar knutsel en dansmomenten de komende weken πŸ™‚

fijn WE iedereen!

groetjes vanuit de zolderklas!

 

 

Biep biep biep

Hey iedereen,

Zoals jullie al weten werken we deze week rond robots.

We maken allen samen een supergrote robot voor in onze klas. Wie heeft er grote dozen, doppen en deksels? Breng ze gerust maandag mee naar de klas.

Dinsdag krijgen we een robot in de klas. We gaan experimenten, wat kan de robot allemaal? Kan hij een lijn volgen? kunnen we zelf een parcours maken? kan hij dansen? liedjes zingen?

We gaan ook nog robots sorteren van groot naar klein en omgekeerd, sorteren op kleur, bewegen op robotmuziek, …

Hopelijk wordt het een robotfijne week.

tot morgen!

Juf Patricia

Ik ben (G)een robot!

dag iedereen!

 

hopelijk had iedereen een mooie, rustige vakantie…

deze week stappen we eens de wereld van de fantasie in, beetje technisch ook..

de robot..

eerst luisteren en kijken we naar het verhaal van N & C op vakantie bij Sam.

dan houden we een gesprekje, wat is een robot…??? aan de hand v prenten praten en fantaseren we

we knutselen een mini robot…met mini doosjes en wiebeloogjes… het is een creatie van henzelf!!! zij mogen vrij en creatief omgaan met het aanbod … experimenteren met lijm en plakband….(al zal ik daar best wel handje bij helpen ;))

later mogen ze kiezen, er een kleurtje op zetten of zo laten…(hun robot…)

we maken een robot op papier: het aanbod v materiaal komt overeen met de vormen op papier v robot, klas proberen deze juist te maken…

kleurenspel: maak de robot in de juiste kleuren en benoem de kleuren.

experimenteerhoek, zelf knutselen en knippen v robots…

we dansen als robots op instrumentale ‘robot’ muziek πŸ™‚ , leren creatief bewegen en durven uitbeelden ..

we leren het liedje ik ben Robby Robot aan..

op maandag en dinsdag gaan we bij meester Bart turnen!

wie heeft thuis een robot die in de klas een week mag komen logeren? liefst van naam voorzien aub…

klein materiaal als (apotheek)doosjes, kleine rolletjes zijn ook welkom, evt kapotte cd’s en dvd’s… hartelijk dank!

fijn WE!