Afgelopen week…

Advertenties

Raad eens hoeveel ik van je hou

Dag allemaal,

Allereerst niet vergeten:
Maandag 30 april – lokale verlofdag
Dinsdag 1 mei – dag van de arbeid

We beginnen een nieuwe week waarin we werken rond het prentenboek: ‘Raad eens hoeveel ik van je hou’.
We gaan het de komende weken hebben over de mama’s! Zouden jullie een foto van jullie mama willen meenemen?

Wat gaan we allemaal doen deze week?

– Waarneming foto’s van mama;
– Turnen bij meester Bart;
– Zak voor mama versieren;
– Kado maken voor mama;
– Voorlezen prentenboek ‘Raad eens hoeveel ik van je hou’;
– Fotomuur maken met de foto’s van mama;
– Versje aanleren voor mama;
– Ketting maken met plasticine;
– Kringgesprek: waarom hou ik van mama?;
– Handmassage;
– We gaan ons verkleden zoals mama;
– Drama: Uitbeelden en naspelen prentenboek ‘Raad een hoeveel ik van je hou’ met gebaren en bewegingen;
– Begrippen lang/kort behandelen aan de hand van concreet materiaal: kettingen;
– Kaartjes maken voor mama;
– Spelen met het versje voor mama;
– Kleding aan de waslijn hangen met een dobbelsteen;
– Mama tekenen aan de hand van foto’s;
– Parels rijgen;
– Meetspel: ‘hoeveel hou ik van mama?’;
– Poppenkastspel: ‘Raad eens hoeveel ik van je hou?’;
– We maken een woordweb met afbeeldingen: ‘Wat doe ik graag met mama?’
– Aan het het einde van de week doen we een relaxatie momentje en proberen we gezichtmaskertjes uit op onze wangen.

Groetjes van juf Fee en juf Saskia.

Woensdag is het geen zwemmen voor K1.

 

Nieuw thema ‘Groeien&bloeien’

Dag allemaal,

De paasvakantie is alweer bijna voorbij en we beginnen uitgerust een nieuwe week.
Een nieuwe week waarin wij gaan leren over groeien en bloeien.
Zouden jullie een glazen potje met wat potaarde willen mee brengen naar de klas? We gaan er tuinkers in laten groeien. Vergeten jullie je naam er niet op te zetten? Ook mogen jullie een willekeurige lentebloem meenemen naar het klasje.

Maandag starten wij de week met turnen bij meester Bart. Als we terug zijn bekijken wij de meegebrachte bloemen. Wat voor kleuren en vormen hebben de bloemen? Welke zijn dezelfde? Ook doen we hier een proefje mee. Wat gebeurt er als we de bloemen in het water zetten? En wat gebeurt er met de bloemen zonder water? Ook zetten we enkele bloemen in de schaduw en in de zon. We zullen elke dag eens kijken wat er zoal gebeurt met de bloemen.
In de namiddag zullen we de tuinkers gaan zaaien in de potjes. We leren wat we allemaal nodig hebben om de tuinkers te laten groeien. Ook maken we bloemen van dopjes en deksels aan de hand van voorbeeldkaarten.
Daarnaast leggen we zaadjes bij getal beelden en om de dag af te sluiten leren wij een liedje over groeien en bloeien.

Op dinsdag gaan we eerst turnen bij meester Bart. Hierna leren we bloemen op kleur sorteren. We spelen ook een spelletje rond plaatsbepaling. In de hoekjes werken we aan de fijne motoriek. We leren met een pincet bloemen plukken uit een grasperkje en proberen bloemen in fijne gaatjes te stoppen. Verder maken we met plasticine bloemblaadjes, kijken we naar informatieve filmpjes over bloemen en spelen we een bloementelspel. Als afsluiter luisteren we naar een verhaal over Anna en haar groentetuintje.

Woensdag gaan we zwemmen, vergeten jullie je zwemzak en gemakkelijke kledij niet (geen broekkousen a.u.b.)?

Op donderdag gaan we ons aangeleerd liedje op verschillende manieren zingen: boos, bang, blij, verdrietig. Ook gaan we verder met het hoekenwerk van dinsdag. Op relaxatiemuziek tekenen we bloemen in de lucht. Hierna gaan we verder op huishoudfolie. De tafels worden omgedraaid en de kinderen schilderen bloemen op huishoudfolie. Als afsluiter speelt de juf tiktak in thema.

Vrijdag zaaien we nog enkele plantjes, zoals: radijs, zonnebloem en peterselie. Ook doen we een sensomotorische activiteit: schilderen met modder. De kinderen krijgen een verfschort aan, maar trek toch best niet je meest mooie kleding aan. Ook herhalen wij ons liedje over groeien en bloeien en lezen we een prentenboek ‘Groei maar’.

Groetjes van juf Fee en juf Saskia.

Bijna Pasen!!

Dag allemaal!

Deze week werken wij rond het thema  ‘Pasen’ en bereiden wij ons voor op de komst van de Paashaas. We beginnen onze week met het turnen bij meester Bart.
Terug aangekomen op school spelen wij een rekenspel met een dobbelsteen. Hoeveel bolletjes moeten wij met onze pincet in de eierdozen leggen?
Wij werken onze paasmandjes verder af en maken onze onderleggers voor het paasontbijt.
Aan het einde van de dag leren wij een nieuw versje over ons thema ‘Pasen’.

Op dinsdag spelen we met muziekinstrumenten: schudeitjes en tikstokjes. We werken ons paasmandje af. We experimenteren met een pincet en paaspomponnetjes. Wie kan die al goed in een eierdoos leggen? We maken een boekenhoekje met boekjes rond de paashaas. We leren verder knippen in het stro en versieren met plasticine paaseieren. Als afsluiter luisteren we naar een verhaaltje over een paashaas die een paasei zoekt bij allerlei dieren.

Op woensdag (géén zwemmen)  gaan wij naar paaseieren zoeken. Welke hebben dezelfde kleur/patroon? De paaseieren met dezelfde kleur/patroon leggen wij bij elkaar.
Wij leggen de laatste hand aan onze paasmandjes en de onderleggers voor het paasontbijt.
Ook doen we een activiteit met eierdozen. We bepalen de juiste plaats voor de gekleurde eieren in de eierdoos aan de hand van de opdrachtkaarten. Als laatste herhalen wij nog eens het versje van maandag.

Op donderdag maken we een onderlegger om onze lekkere paasbrunch op te eten. Er zijn ook nieuwe puzzels in de klas in thema. We leren ons versje op verschillende manieren opzeggen. Wie kan dit al boos, bang, blij, verdrietig opzeggen? En als afsluiter luisteren we naar een verhaaltje over Anna en de paashaas.

Op vrijdag, de laatste dag voor de paasvakantie, vieren wij het paasfeest! Wij krijgen bezoek van de paashaas en eten gezellig samen aan het paasontbijt. Ook gaan we natuurlijk op zoek naar de paaseieren die de paashaas heeft verstopt in de tuin! Het belooft een super gezellige dag te worden!

Alvast een hele fijne paasvakantie toegewenst!!
Groetjes van juf Fee en juf Saskia.

Afbeeldingsresultaat voor fijne paasdagen

Wereld downsyndroomdag

Vandaag is het wereld downsyndroomdag. Er kwamen drie mama’s in ons klasje om hierover iets te vertellen. De mama van Gust leerde ons een nieuw versje en een liedje met gebaren. Nu we meer gebaren hebben geleerd kunnen we beter communiceren met Gust! Aan het einde van de voormiddag hebben we het versje en het liedje met de gebaren nog eens samen met alle kleuterklassen laten horen! Bedankt voor jullie bezoek!