thema deze week : mijn lichaam!

dag iedereen,

deze week werken we het thema “ik en mijn lichaam” uit…

we beginnen de week en dag met onthaal en…lezen wat N&C bij Mauro B mochten doen in het WE ๐Ÿ™‚

op woensdag gaan we ZWEMMEN jipppppppppppieeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!! gelieve uw kindje van makkelijke kledij te voorzien, en in handdoek de naam AUB …dankjewel! ๐Ÿ™‚

op maandag en dinsdag gaan we turnen bij meester Bart, dus best geen fruit of yoghurt mee geven dan omdat we, zoals mee gedeeld met info, te laat terug zijn om iets te eten dus enkel nog iets drinken…

GELIEVE GEEN 10UURTJE IN DE FRIGO BAK TE LEGGEN AUB!!!!!!!!!!! ENKEL DRANKJES EN BROODDOZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ook meester Bart heeft een blog waar hij vaak leuke foto’s post van jullie kapoenen!!

 

waarnemen: mijn gezicht! benoemen v ogen, neus, mond, haar, oren,…

mijn handen en voeten…

onze romp en ledematen

We schilderen een gezichtje met een grote ronde kaasdoos, later brengen we onze ogen, neus en mond aan, en haar ๐Ÿ˜‰

we tekenen ons lichaam onder ons hoofd

we brengen armen en benen aan aan de romp

in de ontdekhoek deze week proberen we de puzzel te maken van een kindje in 3,4 of 5 stukken …. en bekijken onszelf in het aanbod v spiegels ๐Ÿ˜‰

ons liedje: “pim, pam, peus, tik eens op je neus! tik eens op je leuke neus pim, pam, peus” (oor, mond, wang, knie, arm, been, ………………)

stempelen met onze vingers! enkel de topjes van onze vingers….

we kleven stukjes in de vorm van een spiegel…spiegeltje spiegeltje aan de wand… ๐Ÿ˜‰

bewegingsspelletjes: Nellie en Cรฉzar zeggen: leg je vinger op je mond, buik, rug…. ook voeren we dit uit tijdens het liedje “leg je vinger op je neus lalala”

aanduiden bij een vriendjes in de kring: leg je vingerย ย  opย ย  zijn/haar hoofd, ….

voelspel: wat voel je? wie durft met blinddoek iets nemen uit de (doorzichtige )bak en kan het benoemen?

handjes zelfstandig leren wassen…eerst nat maken, dan beetje zeep en WRIJVEN, niet enkel onder de kraan houden….afdrogen….

bij mooi weer gaan we ook buiten krijten, en de omtrek tekenen rond een vriendje (juf doet dit, kls kleuren samen in of ze mogen ook samen proberen natuurlijk…experimenteren met groot en klein… kleur en lijn…)

wat leuk zou zijn is als de kindjes een foto mee kunnen mee brengen van toen ze baby of klein waren….dan kunnen we “vergelijken” en zien hoe groot we nu al zijn… (liefst van naam voorzien aub )

onze week zit alweer goed vol, we wensen jullie ook een fijne nieuwe werkweek ๐Ÿ™‚

 

ps: op 28.09 zijn de kindjes schoolvrij, pedagogische studiedag voor de juffen; op 01.10 lokale verlofdag!

 

 

Advertenties

Ik heb een schooltas en vriendjes in de klas!

dag iedereen,

hier zijn we weer met de planning voor deze week! we delen de week in 2, we werken nog rond onze schooltas en dan rond het thema “mijn vriendjes”.

maandag 10.09 om 19u welkom in onze klas! oja, wij zitten boven, in de zolderklas!!!

maandag hebben we turnen bij meester Bart (dinsdag niet want hij begeleidt een klasgroep mee op zeeklas) maar voor we gaan turnen nemen we onze schooltas waar en sorteren deze: zijn er dezelfde bij? welke heeft een rits? welke knopjes? klitterband? welke wielen? grote?kleine?zelfde tekening?

na het turnen hebben we een DRINK momentje, te laat om nog iets te eten…

B.O.: verven met dik penseel: een kleurentas! kl krijgt de opdracht elk vakje v d tas in een andere kleur te verven…

B.O.:ย  knippen v stukjes en kleven in de schooltas

we spelen rond de begrippen “groot en klein” deze week: in de grote tas leg je de grote spullen, in de kleine tas de kleine spullen. het grote vriendje en de grote jas, het kleine vriendje en de kleine jas.

we vullen ook onze schooltas ( niet onze eigen…)naar opdracht.

W.I. spel moment: grote/kleine groene en gele schooltassen: leg de grote samen, de kleine; de groene, de gele…

relaxatie moment met pluimpjes…even rustig worden…

Ons liedje: “zoveel vriendjes bij elkaar, klap in je handen en draai/dans/spring/…. nu maar…”

taal: kort gesprek rond vriendjes: met wie speel je graag? waarom?wat is leuk?

taal en visuele herkenning: leg bij het vriendjes wat past…

we kleuren een jongen/meisje in, groepswerkje: zoveel vriendjes in onze klas!

we tekenen onszelf , samen met de juf ( hoofd reeds op blad…)want ook wij zin vriendjes!

boekjes vertellen: Heksje Mimi mist haar vriendje; Wil jij mijn vriendje zijn?; een grote vriend voor klein konijn; Kiki gaat naar school; een vriendinnetje voor Musti.

Bij mooi weer nog deze week, en als alle werkjes klaar zijn…durven we wel eens iets vroeger buiten gaan en genieten van het buiten zijn, waarbij we een spelletje spelen: vind de verstopte schooltassen ๐Ÿ˜‰ย  en een kleurenspel: groen mag…..geel mag….

fijne werkweek iedereen! groetjes van uit de zolderklas!

PS: AUB GEEN FRUIT EN YOGHURT in de bak voor de frigo leggen….ENKEL BROODDOZEN EN DRINKEN VANย  NAAM VOORZIEN AUB….DANK U WEL!!!

 

 

 

 

 

welkom in K1!

dag iedereen!

hopelijk had iedereen een fijne, deugddoende vakantie !

klaar voor een nieuw schooljaar?

het thema dit jaar is ” we reizen tussen sterren en planeten” ๐Ÿ™‚

kan elk kindje maandag zijn “boarding pas” mee brengen zodat die kan mee aan boord gaan wanneer we naar ons klasje gaan? en tekening mee brengen zodat we deze op het prikbord kunnen hangen? dankjewel!

maandag ochtend is er voor iedereen koffie en ontbijtkoek voorzien! welkom!

op maandag 10.09 is er info avond in ons klasje, om 19u, welkom!!!

en wat doen we zoal deze week?

maandag verkennen we ons klasje…de vriendjes…de verschillende speelhoeken…materiaal…

Gust is jarig op 01.09 dus vieren we maandag al meteen onze eerste jarige ๐Ÿ™‚

we zingen voor hem en maken ons eerste kunstwerkje van het jaar voor onze jarige!

op maandag en dinsdag gaan we turnen bij meester Bart! (nog niet de eerste maandag)

woensdag gaan we ZWEMMEN jipiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee! wie mee kan om te helpen omkleden….welkom!!!! gelieve de kindjes ook makkelijke kledij aan te doen dan…en de handdoeken van naam voorzien aub…

we leren een versje aan…

ons ochtendliedje…..

krijgen ook een symbooltje, een schuifje in de kast voor de werkjes…

elk kindje mag een FOTO mee brengen, die hebben we nodig voor de aanwezigheidskalender in onze klas en ook eerst nog om ons symbooltje te leren kennen (later werken we enkel nog met de symbooltjes)

we schilderen een varkentje….een leuk varkentje… nl een FEESTvarkentje waarmee we onze verjaardagskalender maken voor in de klas, zo kan elk kindje volgen wie eerst jarig is en al jarig was ๐Ÿ˜‰

we stempelen onze handjes voor het eerste groepswerk in klas!

we maken een puzzel van 4 stukken en kleven deze netjes op een blaadje…. ๐Ÿ˜‰

we kleuren een Neliie of Cรฉzar in, voor onze aanwezigheidskalender

tekenen onszelf in ons klasje

leren nieuwe materialen verkennen

bij mooi weer en alles iedereen zijn/haar werkje klaar heeft, genieten we nog even buiten van het mooie weer…

elke vrijdag gaan onze 2 grote vrienden Nelie & Cรฉzar mee op WE met een vriendje ๐Ÿ™‚

in hun valies zit een schriftje, waarin jullie dan mogen een kort verslagje schrijven ๐Ÿ˜‰ of een paar foto’s kleven, dat vinden de kindjes heerlijk als ik dan uit schriftje vertel, maar enkel als dit mogelijk is!!

hou de schooltas in de gaten, voor briefjes met info ๐Ÿ˜‰

 

fijne start en welkom in K1!